«Μαύρο κουτί»
Να συμφωνήσουμε στα βασικά, ξεκινώντας από την διαπιστωτική ανάγνωση του αποτελέσματος της κάλπης την περασμένη Κυριακή.
Υπάρχει κάποιος που να διαβάζει -πάνω από την ανοιχτή κάλπη- κάτι άλλο εξόν από την λέξη «συντριβή», μετά την κάθετη με ιλιγγιώδη ταχύτητα πτώση της αξιοπιστίας του πολιτικού μας συστήματος; Γιατί πως αλλιώς ονομάζονται τα συντρίμμια της, μόλις 41,39%, συμμετοχής στις Ευρωπαϊκές εκλογές;
Και μην τολμήσει κάποιος να μιλήσει για «χαλαρή ψήφο» στις Ευρωεκλογές αφού “δεν βγάζουν δα και κυβέρνηση”, γιατί θα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες ότι τουλάχιστον το 80% των εφαρμοζόμενων πολιτικών σε όλους τους τομείς εκπορεύονται από νομοθετήματα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και το γεγονός ότι δεν το γνωρίζουν οι πολίτες είναι άλλο ένα πρόβλημα του εγχώριου πολιτικού μας συστήματος.
Λέγεται πως όταν οι Γερμανοί εισήλθαν στο Παρίσι κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στην προσπάθειά τους να βρουν καλλιτεχνικούς θησαυρούς και να τους κατασχέσουν, ένας Γερμανός αξιωματικός έδειξε σε φωτογραφία τον πίνακα «Γκερνίκα» στον ίδιο τον Πικάσο που είχε προσαχθεί ρωτώντας τον: “Αυτόν τον πίνακα εσείς τον κάνατε;” Κι εκείνος απάντησε με θάρρος: “Όχι, Εσείς!”
Την πολιτική «Γκερνίκα» της Κυριακής δεν φιλοτέχνησαν οι γυρισμένες πλάτες των (α)πολιτών, αλλά το ίδιο το προσωπικό του πολιτικού μας συστήματος που πρώτο έστρεψε αυτάρεσκα το πρόσωπο του από την καταστροφική καθημερινότητα της ζωής μας, την -Καφκική και εφιαλτική- καθημερινότητα που μας δημιούργησαν χωρίς έξοδο κινδύνου και δίχως διαφυγή.
Ένας σοβαρός οργανισμός οφείλει -πολύ περισσότερο η θεσμική πολιτική ηγεσία του τόπου -μετά από μια τέτοια τρομακτική πτώση και ολική συντριβή να ανασύρει τα δεδομένα, να τα αναπαράγει και να τα μελετήσει, για να δώσει απαντήσεις συνάγοντας συμπεράσματα από το……«μαύρο κουτί»!!
Γιατί επ’ ουδενί οι καταγραφές στο «μαύρο κουτί» της μοιραίας πτήσης με κυβερνήτη τον Κυριάκο Μητσοτάκη δεν οδηγούν στο συμπέρασμα (όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε το βράδυ της Κυριακής) ότι δεν ευθύνεται η χαραγμένη πορεία που οδήγησε σε σφοδρή πρόσκρουση στην οροσειρά των σωρευμένων προβλημάτων και αδιεξόδων, αλλά η χαμηλή ταχύτητα πτήσης.
Λες και αν επιταχύνει η κυβέρνηση την λάθος πορεία θα διεμβολίσει το βουνό και θα φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό της, ή το ακόμα χειρότερο, ότι αν ο κυβερνήτης αλλάξει το πλήρωμα καμπίνας και συνεχίσει την ίδια πορεία θα αποφευχθεί η συντριβή.
Ο Στέφανος Κασσελάκης από την πρώτη στιγμή υποσχέθηκε ότι μόνο αυτός μπορεί να πετάξει το σκάφος ψηλά και με ασφάλεια επειδή ο ίδιος μιλάει καλύτερα Αγγλικά από τον κυβερνήτη Κυριάκο Μητσοτάκη.
Παράλληλα αυτοπροβάλλεται ως ικανός και αυτοδημιούργητος κυβερνήτης, αλλά μιλάει και ως συγκυβερνήτης, προϊστάμενος προσωπικού καμπίνας, επικεφαλής προσωπικού υπηρεσιών εδάφους και διευθυντής πύργου ελέγχου, ενώ υπόσχεται αναβάθμιση όλων των θέσεων επιβατών από Economy σε Business.
Όσο για την πορεία του σκάφους, θα χαράζεται μετά από ψηφοφορία των επιβατών. Αδιαμεσολάβητα.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, αφού πήρε μαθήματα -άνευ διδασκάλου- χειριστή αεροπλοΐας και κατόρθωσε να τροχοδρομήσει το σκάφος για λίγα μέτρα στο διάδρομο απογείωσης, υπόσχεται non stop πτήσεις σε εξωτικούς προορισμούς, με φτηνό εισιτήριο.
Μάλιστα πιστεύει ακράδαντα ότι διαθέτει -κληρονομικώ δικαιώματι- την ικανότητα αυτή αφού ο παππούς του Ανδρέας υπήρξε πρωτοπόρος της αεροπορίας, που με μονοκινητήριο και μονοθέσιο αεροσκάφος κατόρθωσε πρώτος να διασχίσει τον Ατλαντικό.
Η αλήθεια βρίσκεται στο «μαύρο κουτί» αδέλφια, στο «μαύρο κουτί»!!
“Καλοκαγαθίαν όρκου πιστοτέραν έχε/ Να εμπιστεύεσαι περισσότερο τον καλό χαρακτήρα από τον όρκο”
Σόλων, Αρχαίος Αθηναίος νομοθέτης & φιλόσοφος