Μίλια, φύκια, εδώδιμα, αποικιακά
«Σ’ εμένα πούλησες ψεύτικη μάνα ρε;»
Καλός πρωθυπουργός είναι ο «εμπορευάμενος» πρωθυπουργός. Αυτός δηλαδή που ξέρει να πουλάει. Τί; Οτιδήποτε. Μίλια (κατά προτίμηση το τελευταίο), φύκια (για μεταξωτές κορδέλες), ασφάλεια (ληγμένη), αέρα (κοπανιστό), «λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου» (από λίγο κάθε φορά, για να κρατάνε ψηλές τιμές).
Αν μάλιστα μπορεί και σπρώχνει ότι σκαρταδούλα παράγει το μαγαζί του, τότε δεν μιλάμε απλώς για έναν «καλό» πρωθυπουργό, μιλάμε για τον «κορυφαίο» πολιτικό άνδρα που ανέδειξε ποτέ ο τόπος (μπορείς να τον αποκαλείς και με το μικρό του, Κυριάκος, ή με το βιβλικό του προσωνύμιο, που δίκαια κατέκτησε, Μωυσής).
Καθόλου δεν είναι τρολ η -κάπως- γλαφυρή περιγραφή, αφού αποτελεί το επιχείρημα του κορυφαίου υπουργού (παρά τω Μωυσή) και μέγα τηλεπωλητή (από βιβλία μέχρι νανογιλέκα), του Αδώνιδος – Σπυρίδωνος Γεωργιάδη, ο οποίος εξοργίστηκε από την ερώτηση των δημοσιογράφων του ΣΚΑΪ (στο σπίτι του δηλαδή) “πότε θα πάρουμε ανάσα” και αφού απάντησε ότι “αυτό είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει” άκουσε την Μαρία Αναστασοπούλου να παρατηρεί κάπως υποτιμητικά “άρα δε θα ξαναπείτε «τελευταίο μίλι»”.
Τότε ήταν που έγινε η έκρηξη του συνήθους μειλίχιου και νουνεχούς υπουργού.
“Τα τελευταία μίλια τα είχε πει ο Πρωθυπουργός πριν την Δέλτα. Και κατά τη γνώμη μου μακάρι να το ξαναπεί. Και γιατί; Όταν πουλάς τουρισμό και είσαι Πρωθυπουργός μίας χώρας πρέπει να πουλάς προς τα έξω ότι είσαι ασφαλή χώρα. Η δήλωση αυτή είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες άνθρωποι να έρθουν στην χώρα και χιλιάδες άνθρωποι έκαναν τζίρο και πήγαμε καλά. Άρα αφήστε τις ειρωνείες με τον Πρωθυπουργό. Η δήλωση του κ. Μητσοτάκη ήταν ολόσωστη τη στιγμή που το είπε. Είμαστε μια τουριστική χώρα, από αυτό ζουν χιλιάδες συμπολίτες μας, από αυτό πληρώνονται διαφημίσεις στον ΣΚΑΙ για να κάνετε εκπομπή. Και πρέπει να σταματήσετε συνεχώς να θίγετε την χώρα. Αν πρέπει να το ξαναπεί, να το ξαναπεί”.
Με τα «μίλια» ο πρωθυπουργός πουλάει «φύκια», δηλαδή τουριστικές υπηρεσίες (κάτι σαν travel agent της TUI), πασπαλισμένες με μπόλικη άχνη από ασφάλεια.
Όπως πούλαγε «ανεμελιά» με ποδηλατάδες, Ικαριώτικα γλέντια και αποδράσεις τριημέρων (καληώρα), για να ανυψώσει το ηθικό των εγκλείστων του lockdown, που πρώτος καταπατούσε.
Όπως πούλαγε ψεύτικες ΜΕΘ που δεν έκανε, και αυτές που του χαρίστηκαν δεν τις στελέχωσε, με αποτέλεσμα να παραμένουν ανενεργές.
Όπως πούλαγε υψηλή «επιστημοσύνη» (επικαλούμενος μελέτες που δεν υπάρχουν) για να δηλώσει το αδιανόητο “οι διασωληνωμένοι ασθενείς είτε εντός, είτε εκτός ΜΕΘ έχουν τα ίδια ποσοστά θνησιμότητας”.
Όπως πούλαγε άγνοια για την -από 6μηνου- υποβληθείσα μελέτη του “πες κι εσύ Σωτήρη”, αφού αποδείχτηκε ότι υπάρχουν μελέτες και οι οποίες αποδεικνύουν ότι το 87% των εκτός ΜΕΘ ασθενών θα είχε ζήσει αν νοσηλευόταν σε κάποια κλίνη οργανωμένης ΜΕΘ.
Όπως πούλαγε θεωρίες περί «πανδημίας των ανεμβολίαστων», παράλληλα με το πολυδιαφημισμένο ως «καλύτερο εμβολιαστικό πρόγραμμα» της Ευρώπης.
Όπως πουλάει εμβόλια, ενώ δεν υπάρχει κανένα «εμβολιαστικό πρόγραμμα» που να ενημερώνει, να προσελκύει και να γεννά αξιοπιστία, με αποτέλεσμα να είμαστε η τελευταία χώρα στην Ευρώπη σε ποσοστό εμβολιασμένων επί του γενικού πληθυσμού.
Όπως πούλαγε επικοινωνιακή διαχείριση της πανδημίας μετρώντας κρούσματα (που είναι συνάρτηση των ελέγχων) ενώ είμαστε η πρώτη χώρα σε θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού.
Όπως πουλάνε πατριωτισμό, “σταματήσετε να θίγετε την χώρα”.
“Σ’ εμένα πούλησες ψεύτικη μάνα ρε;”
(Ν. Κούρκουλος δέρνοντας τον Δ. Μούτσιο, στους «Αδίστακτους»)
ΠΗΓΗ: Το Κουτί της Πανδώρας